Page 7 - Kur'an-ı Kerim 7. Sınıf Tecvid Bölümü
P. 7
Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma 2. Ünite
AÇIKLAYALIM-UYGULAYALIM
ِ
ِ
انسح اتابن ٍيخ نم اومَلسَا ناف
ْ َ
َ
ً َ ً َ َ
ُ
ْ
َ
ْ
ْ
Yukarıda geçen izharları örnekteki gibi açıklayınız ve bu kelimeleri tecvitli olarak
okuyunuz.
2.3. İklab
İklab sözlükte “çevirmek, dönüştürmek” gibi anlamlara gelir. Tenvin veya sakin nundan
sonra be ( ب ( harfi geldiğinde, nun ( ن ( sesinin mim ( م ( sesine çevrilerek okunmasına
iklab denir.
İklablı okuyuşta;
1. Nun sesi mim sesine çevrilir.
2. Dil doğal hâlindeyken mim sesi genizden getirilerek gunneli okunur.
3. Gunneli okuyuş, dudakları bastırmadan bir buçuk elif miktarı tutulur. 4
Örnek: يصب عيمس
ٌ َ ٌ َ
Bu örnekte;
Birinci kelimenin sonunda tenvin vardır.
Tenvinden sonra be ( ب ( harfi gelmiştir.
Bu durumda iklab meydana gelir.
Tenvindeki nun ( ن ( sesi, mim ( م ( sesine çevrilir. Dudakları bastırmadan ses genizden
getirilir ve bir buçuk elif miktarı tutulur.
AÇIKLAYALIM-UYGULAYALIM
ِ
ِ ِ ِ ٌ ۪ َ ْ ْ َ ْ ِ ْ ُ ْ َ ً ْ َ
ِ
دابعْلاب يصب مهنيب نم مهنيب ايغب
َ
َ
Yukarıda geçen iklabları örnekteki gibi açıklayınız ve kelimeleri tecvitli
olarak okuyunuz.
4. İsmail Karaçam, Kur’an-ı Kerim’in Faziletleri ve
Okunma Kaideleri, s. 350.
95