Page 27 - Kur'an-ı Kerim 5. sınıf 3. Bölüm
P. 27
2. ÜNİTE
3. Okunuşla İlgili Özel Durumlar
3.1. Elif Lam Takısının Okunuşu
Araştıralım
Araştıralım
Arapçada isimleri belirli (marife) yapma yol-
larından biri, ismin başına elif lam ( لا ) takısı
getirmektir. Şemsî harfler ve kamerî harfler ifade-
lerini araştırınız ve elif lam takısı ile irti-
ى ـه و م ك ق ف غ ع خ ح ج ب ا harflerin- batını açıklayınız.
den biriyle başlayan kelimelerin başına elif lam
takısı gelirse lam harfi cezimli olarak okunur.
Örnek: رمقْلَا رمق
ٌ َ َ
ُ َ َ
ن ل ظ ط ض ص ش س ز ر ذ د ث ت harflerinden biriyle başlayan kelimelerin başına elif lam
takısı gelirse lam harfi yazılır, fakat okunmaz. Sonraki harf şeddeli okunur.
Örnek: سمَّشلَا سمش
َ
ُ ْ ٌ ْ
ِ
ِ
Şemsî ve kamerî harflerin okunuşuna örnek: ”نادجيس رجَّشلاو مجنلاو . ٍنَابسحب رمقْلاو سمشلَا“
َ
َ
َّ َ
ْ ُ ُ َ َ َ
َ ُ ْ
ُ ْ َ ُ ْ
ُ ّ
ْ
(Rahman Sûresi 4-5. ayetler)
Uygulayalım
Aşağıdaki örnekleri okuyunuz. Elif lam takısındaki “lam” harfinin okunmadığı kelimelerin
altını çiziniz.
ِ بوضغمْلَا بيغْلَا ضرَ ْ لاَا باتِكْلَا دمحْلَا
ُ ْ
َ
ُ
ُ َ
ْ َ
ُ ْ
َ
ُ ْ
نوحِلفمْلَا نودِسفمْلَا نورِساخْلَا ين۪قِسافْلَا مي۪قتسمْلَا
َ ُ ْ
َ
ْ
َ
َ
َ
َ
ْ ُ
َ ُ ُ
ُ
َ
ُ
ُةَل َ لاضلَا ناَطيَّشلَا سانلَا باوتلَا م َ لاسلَا
ُ َّ َّ
َّ
َّ
ُ
ُ َّ
ُ
ْ
دمصلَا مي ۪ حرلَا ِنمحرلَا َ طارِصلَا ني۪دلَا
ُ ّ
ُ َّ
َ ّ
ِ
ٰ ْ َّ
َّ
َ
َ
َ
مي۪ركْلَا قِلاخْلَا ني۪رِفاكْلَا ين۪مَلاعْلَا نٰارقْلَا
ُ ُ
ُ َ
َ
َ
َ
ْ
ُ
ٰ
َّ
ُةوكزلَا ُةوٰلصلَا نومِلاظلَا ُلوسرلَا ِين۪تلَا
َّ
َّ
ّ
ُ َّ
َ ُ
71