Page 16 - Kur'an-ı Kerim 10. Sınıf 2. Bölüm
P. 16
32. ayette Kur’an’a inanmamak için bahaneler üreten tiplerin başka bir
iddiası dile getirilmektedir: “Kur’an Muhammed’e bir defada indirilmeliydi!”
Görsel 1.14. “Andolsun, Allah’ın Resûlünde sizin için; güzel bir örnek vardır…”
(Ahzâb suresi, 21. ayet)
Aslında Kur’an’ın hepsi birden indirilseydi onlar yine inanmayacaklardı.
Çünkü amaçları gerçeği bulmak değil, taassup duygularıyla bağlandıkları ba-
tıl inançlarını, maddî ve sosyal çıkarlarını korumaktır. Müşriklerin asıl mak-
satları Allah’ın (c.c.) bilgisinde olmakla birlikte, bu sözlerin iyi niyetli insanların
zihnini karıştırma ihtimaline karşı, ayette bu iddiaya kısaca cevap verilmiştir.
Allah Teâlâ, Kur’an’ın tamamını bir defada değil de yaklaşık yirmi üç sene
zarfında bölüm bölüm indirmekle Resûlullah’ın (s.a.v.) her ayeti gerek metni
gerekse anlamıyla zihnine iyice yerleştirmesini, ruhuna sindirmesini amaçla-
mıştır. Resûlullah da (s.a.v.) böylelikle Kur’an’ın bütününü eksiksiz ve yan-
lışsız olarak hafızasına yerleştirmiş, insanlara tebliğ etmeden önce Kur’an’ın
ilkeleriyle kişiliğini bütünleştirmiştir. Hz. Aişe’nin (r.a.) ifadesiyle ahlakı Kur’an
olan bir şahsiyete bürünerek bizim için en güzel örnek olmuştur.
21
Surenin sonraki bölümlerinde Hz. Musa (a.s.), kardeşi Hz. Harun (a.s.) ve
Hz. Nuh (a.s.) peygamberlerden söz edilmiş; Hz. Hud’un (a.s.) milleti Âd’ın,
Hz. Salih’in (a.s.) toplumu olan Semûd’un ve Res halkının inkârcılık ve az-
gınlıkları sebebiyle cezalandırıldığı ifade edilmiştir. Zira onlar bu hayatı ebedî
sanıyor ve öldükten sonra yeniden dirilmek diye bir şeyin gerçekleşmesini
beklemiyorlardı.
Görsel 1.15. Furkân suresinde Hz. Musa (a.s.) başta olmak üzere pek çok peygamberlerin
kıssasına yer verilmiştir.
21 bk. Müslim, Salâtü’l-Müsâfirîn, 139.
34 Kur’an-ı Kerim’i Tanıyalım