Page 18 - 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite
P. 18
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
YORUMLAYALIM
Hz. Hasan ile Hz. Hüseyin yaşlı bir amcanın abdestini yanlış aldığını gördüler. Ona en
güzel şekilde abdest almayı öğretmek istediler.
Adamın yanına gittiler. İçlerinden biri ona, “Bu bana abdesti yanlış alıyorsun diyor.
İkimiz de senin yanında abdest alalım; bak bakalım hangimizin abdesti doğru?”
dediler.
İkisi de yaşlı adamın yanında abdest aldılar. Adam da; “Çocuklar! Sizin aldığınız
abdest doğrudur, benim abdestim yanlışmış.” diyerek kendi yanlışının farkına vardı
ve yanlışını düzeltti.
(bk. Mevlana, Fîhi Mâ Fih, s. 135.)
Yukarıdaki örnek olaydan hareketle bir kimsenin hatasını düzeltirken nelere dikkat
etmemiz gerektiğini yorumlayınız.
7. Bir Sure Tanıyorum: Kevser Suresi ve Anlamı
Kevser isminde bir tanıdığınız var mı? İsmi neden Kevser konulmuştur?
Kevser suresi Mekke'de inmiştir. Üç ayetten oluşur. Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi-
dir. Kevser sınırsız bolluk, bereket, neslin çoğalması, maddi ve manevi çokluk anlam-
larına gelir. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) cennette müminlerle başında buluşacağı nehir
veya havuza da kevser denir. Hz. Muhammed (s.a.v.) bir hadisinde kevseri şu şekilde
anlatmıştır: “Kevser, iki kıyısı altından, yatağı inci ve yakuttan olan cennette bir nehirdir.
Toprağı miskten hoş, suyu baldan tatlı ve kardan beyazdır.” Kevser aynı zamanda Hz.
47
Peygamberin yolunu izleyen, inanç ve kararlılığını devam ettiren müminler için de bir
müjdedir. Hz. Muhammed (s.a.v.) bir gün mezarlıkta ahirette mümin kardeşlerini nasıl
karşılayacağından şöyle bahsetmiştir: “…Onlar kıyamet günü, aldıkları abdestten dolayı
yüzleri pırıl pırıl parlayarak, abdest organları ışıldayarak geleceklerdir. Ben de onları kev-
ser havuzu başında karşılayacağım.”
48
Hz. Muhammed’in (s.a.v.) erkek çocukları küçük yaşta vefat etmiştir. Bundan do-
layı düşmanları nesli kesik anlamına gelen “ebter” diyerek Hz. Peygambere hakaret
etmeye çalışmışlardır. Daha sonra Yüce Allah, başta nübüvvet olmak üzere Hz. Mu-
hammed’e (s.a.v.) kevseri yani bitip tükenmez nimetleri verdiğini müjdelemiştir. Bu
47 Tirmizî, Tefsirul-Kur’an, 108.
48 Müslim, Taharet, 39.
96