Page 19 - 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite
P. 19
3. Ünite
YORUMLAYALIM
“İyi arkadaşla kötü arkadaş, misk (güzel koku) taşıyan kimse ile körük üfü-
ren (ateşi canlandırmak için üfleyen) kimse gibidir. Misk taşıyan ya sana onu
ikram eder yahut sen ondan (miski) satın alırsın ya da ondan güzel bir koku
duyarsın. Körük üfüren kimse ise ya elbiseni yakar ya da ondan kötü bir koku
duyarsın!”
(Müslim, Birr, 146.)
Yukarıdaki hadiste geçen iyi ve kötü arkadaş benzetmesini yorumlayınız.
Öğretmenlerle İlişkiler
Yüce Allah bizleri akıl sahibi varlıklar
olarak yaratmıştır. Aklımız ve duyu or-
ganlarımız sayesinde bilgi edinir ve bu NOT EDELİM
bilgilerle insanlar için faydalı bireyler
olmak için çalışırız. Bilgi çok önemli bir “Sadakanın en faziletlisi, Müslümanın bir
güçtür ve gelişmek için de gereklidir. Bu bilgi öğrenmesi, sonra da o bilgiyi Müslüman
yüzden hayatımız için faydalı olabile- kardeşine öğretmesidir.”
cek bilgilere sahip olmak bizim öncelikli (İbn Mâce, Sünnet, 20.)
amaçlarımız arasındadır.
İlim öğrenen ve öğrendiklerini uygulayan kişiler toplumda ve Allah (c.c.) katında
daha değerli olurlar. Bu yüzden ilim sahibi olmak için çeşitli kitaplar okur, okullara
gider ve eğitimler alırız. İlim öğrenme yolunda bizlere rehberlik eden kişiler ise
öğretmenlerimizdir. Onlardan öğrendiğimiz bilgilerle daha iyi insanlar olmak için
çaba gösterir ve insanlık için faydalı şeyler üretebiliriz.
İslam dini öğrenmeye ve öğretmeye çok önem vermiştir. Yüce Allah ayetlerinde
bilmenin ve düşünmenin önemini çokça vurgulamıştır. Hz. Peygamber de öğren-
mek ve öğretmeyi en kıymetli şeyler olarak görmüş, kendisinin de bir öğretmen
olduğunu söyleyerek şöyle buyurmuştur: “Şüphe yok ki, ben de sadece bir öğretici
olarak gönderildim.”
25
Hz. Peygamber “İlim ancak öğrenmekle elde edilir.” buyurmuştur. Bize bilgiyi öğ-
26
retecek olanlar öğretmenlerimizdir. Bilginin öneminin farkında olmalıyız. Bize bil-
giyi veren öğretmenlerimize büyük bir saygıyla yaklaşmalı, onların değerini bilmeli-
yiz. Öğretmenlerimizin geleceğimiz için ne kadar önemli olduğunu unutmamalı ve
onları üzecek davranışlardan kaçınmalıyız.
25 Dârimî, Mukaddime, 32.
26 Buhârî, İlim, 10.
69