Page 2 - Akaid 6. Ünite
P. 2
AHİRETE İMAN 6. Ünite
1. Dünya Hayatı ve Ahiret
Ahiret, sözlükte “son, sonra olan ve son gün” anlamlarına gelir. Terim olarak ahiret, kıyametin
kopmasıyla başlayacak olan ebedi hayata denir. Ahirete iman; iman esaslarından olup genellikle
Kur’an’da “el-yevmül-ahir” (son gün) şeklinde, Allah’a (c.c) imanla yan yana ve diğer inanç esasla-
rından daha fazla zikredilmiştir. Bu da ahiret inancının iman esasları arasında çok önemli olduğunu
göstermektedir.
1
Kur’an’da ahiret haya-
tı farklı isimlerle de anılır.
El-yevmü’l-ahir (son gün, ahi-
ret günü), yevmü’l-ba’s (diriliş
günü), yevmü’l-kıyame (kıya-
met günü), yevmü’d-din (ceza
ve mükafat günü), yevmü’l-hi-
sab (hesap günü), yevmü’t-te-
lak (kavuş ma günü), yev-
mü’l-hasre (hasret ve pişmanlık
günü).
İslam'da dünya hayatı-
na nasıl bakılması gerektiği ve
ahiret hayatına iman birbiriyle
dengeli bir şekilde anlaşılmak
durumundadır. Kur’an’da dün- Dünya hayatı sonlu, ahiret hayatı ise sonsuzdur.
ya hayatının geçici olduğu be-
lirtilmekte, ahiret hayatının ise ebedî olduğu sıkça vurgulanmaktadır. Bizlerden dünya hayatının
geçici zevklerine kanmamamız istenmekte, ebedi olan ahiret hayatını hesaba katan bir anlayışla
yaşamamız ısrarla tavsiye edilmektedir.
“Dünya hayatı ancak bir oyun ve bir eğlencedir. Elbette ki ahiret yurdu Allah'a karşı gelmek-
ten sakınanlar için daha hayırlıdır. Hâlâ akıllanmayacak mısınız?” 2
“Dediler ki: Hayat ancak bu dünyada yaşadığımızdır. Ölürüz ve yaşarız. Bizi ancak zaman
helâk eder. Bu hususta onların hiçbir bilgisi de yoktur. Onlar sadece zanna göre hüküm veriyor-
lar.” 3
“Hayat, şu dünya hayatımızdan ibarettir.
(Kimimiz) ölürüz, (kimimiz) yaşarız; bir daha B BİLGİ KUTUSU
diriltilecek de değiliz.” 4
Kur’an’da hayat kavramı hem dünya ve
“Onlar, hayat ancak bu dünyadaki haya- hem de ahiret hayatını ifade etmek için
tımızdan ibarettir; biz, bir daha da diriltilecek ortak kullanılır. Hayatı sadece “dünya
değiliz, demişlerdi. Rablerinin huzuruna geti- hayatı” olarak gören ve “ahiret hayatı”nı
rildikleri zaman sen onları bir görsen! Allah: yok sayan anlayış Kur’an’da reddedil-
Bu (yeniden dirilme olayı), hak değil miymiş? mektedir.
diyecek. Onlar da Rabb’imize andolsun ki
evet! diyecekler. Allah da, Öyle ise inkâr etti-
ğinizden dolayı azabı tadın! diyecek.” 5
1. A. Saim Kılavuz, İslam Akaidi, s. 331.
2. En’am suresi, 32. ayet.
3. Casiye suresi, 24. ayet.
4. Müminun suresi, 37. ayet.
5. En’am suresi, 29-30. ayetler.
112